Moderní vzdělávání s tradicí
Název projektu CZ: „Moderní vzdělávání s tradicí“
Číslo programu: 02
Název programu: Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
Číslo výzvy: 02_18_063
Název výzvy: Výzva č. 02_18_063 pro Šablony II - MRR v prioritní ose 3
Doba realizace:
Datum zahájení: 1. 9. 2018
Předpokládané datum ukončení: 31. 8. 2020
Celkové způsobilé výdaje: 606.690,-Kč
Anotace projektu
Projekt je zaměřen na jedno z/kombinaci následujících témat: personální podpora, osobnostně profesní rozvoj pedagogů, společné vzdělávání dětí/žáků/účastníků, podpora extrakurikulárních/rozvojových aktivit, aktivity rozvíjející ICT, spolupráce s rodiči dětí/žáků/účastníků, spolupráce s veřejností.
Co je cílem projektu?
Cílem projektu je rozvoj v oblastech, které škola/školské zařízení určí jako prioritní pro svůj rozvoj a budoucí směřování.
AKTIVITY
Číslo aktivity: 2.I/5
Název aktivity: Chůva - personální podpora MŠ
Celkové náklady aktivity: 452 466,00
Popis realizace aktivity: Cílem této aktivity je poskytnout dočasnou personální podporu
- chůvu mateřským školám, které integrují do dětského kolektivu dvouleté děti. Personální podporu - chůvu je možné poskytnout pouze do doby nabytí účinnosti § 5 odst. 6 vyhlášky č. 14/2005 Sb. , tj. do 31. 8. 2020.
Chůva v mateřské škole bude pomáhat pedagogickému pracovníkovi s péčí o dvouleté děti, a to zejména v oblasti sebeobsluhy dítěte, zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví a individuálních potřeb dítěte.
Mateřská škola může šablonu využít za podmínky, že v ní budou integrovány alespoň dvě dvouleté děti, které dovrší věku tří let nejdříve ve 2. pololetí školního roku, během kterého děti do mateřské školy nastoupí. Dvě dvouleté děti musí být v mateřské škole zapsány po celou dobu realizace aktivity.
Podmínka dvou dvouletých dětí platí až do výše úvazku 1,0.
Číslo aktivity: 2.I/6g
Název aktivity: Vzdělávání pedagogických pracovníků MŠ - DVPP v rozsahu 8 hodin - polytechnické vzdělávání
Celkové náklady aktivity: 17 400,00
Popis realizace aktivity: Cílem aktivity je podpořit profesní růst pedagogických pracovníků pomocí dlouhodobého vzdělávání a průběžného sebevzdělávání.
Vzdělávání bude probíhat formou absolvování vzdělávacího programu akreditovaného v systému DVPP. Pedagogičtí pracovníci budou podpořeni v získávání dovedností, znalostí a kompetencí v jedné z výše uvedených variant aktivity (a, b, c, d, e, g, h). Cílem je podpořit vzdělávání a rozvoj pedagogických pracovníků formou ucelených vzdělávacích programů.
Číslo aktivity: 2.I/12
Název aktivity: Projektový den ve škole
Celkové náklady aktivity: 8 824,00
Popis realizace aktivity: Cílem aktivity je rozvoj kompetencí pedagogických pracovníků
v oblasti přípravy a vedení projektového vzdělávání, které vede k rozvoji osobních a sociálních
kompetencí dětí. Projektové vzdělávání bude probíhat v oblasti podpory společného vzdělávání a rozvoje klíčových kompetencí dětí.
Projektové vzdělávání dále charakterizuje:
- důraz na aktivizační metody;
- zahrnutí metod kooperativního učení, vedení k samostatnosti;
- rozvoj kritického myšlení, kreativních metod vzdělávání;
- důraz na praktickou využitelnost poznatků.
Číslo aktivity: 2.I/11a
Název aktivity: Využití ICT ve vzdělávání v MŠ - 64 hodin/64 týdnů
Celkové náklady aktivity: 128 000,00
Popis realizace aktivity: Cílem aktivity je rozvoj kompetencí pedagogických pracovníků
v oblasti využívání nových výukových metod s využitím informačních a komunikačních technologií (ICT). Aktivita rovněž cílí na větší individualizaci vzdělávání a na rozvoj digitálních kompetencí a kreativity dětí a jejich aktivní zapojení do procesu vzdělávání. Pedagogové dodržují zásady předškolního vzdělávání stanovené RVP PV.
Vzdělávání probíhá napříč všemi vzdělávacími oblastmi.